Pages

2011. ápr. 28.

Az első vacsora ~ Djej Besla, etióp csirke és hagyma tagine



Kedves Olvasó!

Július 20-án megvolt az első vacsora. Így egyszerűen kijelentem, hogy legyen súlya a mondatnak, mert bármennyire is örültem neki, azért eléggé izgultam is. Szóval jól esett kimondani, megvolt, vége lett, sikeresen.
Ez volt a menü:

Persze a desszert nem sikerült, valami faux pas mindig van. Ugyanis a recept szerint a sabayonba 25 g cukor kellett, de én 25 dekát mértem ki. Már a gőz fölött kevertem habosra, mikor mézszínűvé vált lágy citromsárga helyett, ehetetlenül édes és gusztustalan állagú lett. Persze a tojás elfogyott. Sebaj, lett desszertnek bor- és pezsgőzselé eperrel. Jobb mint a semmi. 

A főételt először csináltam, premier, de éreztem, hogy ennek bezony tuti jónak kell lennie. A sok hagyma egyáltalán nem zavart, szépen szétfőtt, a citromtól és petrezselyemtől kellemesen friss lett a szósz. Már ha egy szószt lehet ezzel a jelzővel illetni. De biztosan értitek miről beszélek. 
Íme a főétel receptje, a Saveur.com alapján:


Djej Besla, etióp csirke és hagyma tagine
Hozzávalók:
6 gerezd fokhagyma apróra vágva
2 TK őrölt kömény
1 TK paprika
1 TK kurkuma
4-4 csirkecomb, alsó és felső (bőr nélkül)
1 TK sáfrány
4 közepes vöröshagyma, negyedelve
só, bors, olívaolaj
1 felszeletelt citrom (mag nélkül)
maroknyi olajbogyó 
kisebb csokor korianderlevél (én petrezselyem zöldjét használtam, teljesen bevált)
köretként rizs
Az apróra vágott fokhagymát sóval keverjük, amennyire lehet szétnyomkodjuk, hozzáadjuk a köményt, paprikát, kurkumát. Kezekre tessék vigyázni, eléggé színez a paszta. Öntünk hozzá egy kis olívaolajat, beledobjuk a tálba a csirkecombokat és jól bedörzsöljük a húst a pasztával. Kb. 4 órán keresztül hagyjuk marinálódni. 
Néhány órával később tehát előkészítünk egy nagyobb serpenyőt vagy tagin-t (ha van). Olajat melegítünk és a csirkedarabokat mindkét oldalon aranybarnára pirítjuk. Kivesszük a serpenyőből és félretesszük néhány percre. A serpenyőben aztán a sáfránnyal együtt puhára pároljuk a hagymát, sózzuk, borsozzuk ezalatt. Elvétve kevergetve 15 perc után felöntjük egy pohár vízzel, beletesszük a citromkarikákat és a csirkét, majd közepes lángon készre főzzük. Legfeljebb 40 perc. Miután levettük a tűzről utolsó lépésként beledobjuk az olívabogyót és megszórjuk a koriander- vagy petrezselyemzölddel. És készen is van. 


A társaság nagyon kellemes volt, bár ezt is tudtam előre. Jóbarátokat hívtam, ha esetleg leégetem az ételt, akkor is biztatni fognak és szórakozunk rajta egyet. Meg kell mondanom, van még mit javítanom, de mindenképp érdemes volt belekezdeni. Tervbe vettem a következő vacsorát. 

Üdv
W.


0 comments:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.